Download PDF

Idag fick jag ett mail från Cocomero Group AB med ämnet ”Hemstädning”. Jag har tidigare använt mig av företagets tjänster via en deal från Let´s Deal vad gäller fönsterputsning. I mailet som skickades ut idag står det att det kommer att komma ut en ny deal idag imorgon och ”… for those who are intrested we suggest that don´t miss it. Hope you already enjoyed of our cleaning.

Bortsett från grammatikmissar och det faktum att ämnesraden står på svenska men innehållet på engelska så skickade Cocomero Group AB detta som ett massmail till 250 tidigare kunder igår klockan 22.59. När jag skriver detta är klockan 10.25 och massmailet har redan fått 16 svar. Merparten av de som svarar är missnöjda på ett eller annat vis med Cocomero Groups tjänster. Merparten blir även irriterade över att finnas med på detta massmail och således få mail efter mail så fort något nytt läggs till konversationen.

Vilket självmord Cocomero Group AB begår. Hela kundbasen får ta del av folks irritation och frustration. Jag är ändå en av kunderna som är nöjd med deras utförda arbete men efter att ha läst vad alla skriver är jag ytterst tveksam till att anlita dem igen. Allt de hade behövt göra var att lägga in alla mottagare som hemliga kopior. Då hade det här aldrig behövt hända.

Det återstår att se hur många nya kunder de får med sin nya deal för återkommande lär de väl knappast få?

Det här är ett praktexempel på hur man inte ska marknadsföra sig via mail.